Drogowcy rozpoczynają budowę tunelu

Drogowcy rozpoczynają budowę tunelu pod zakopianką w Krzyszkowicach. To oznacza kłopoty i utrudnienia dla mieszkańców i kierowców. Od wtorku nie można wyjechać z Krzyszkowic na drogę krajowa nr 7.

– Rozpoczęcie prac przy budowie tunelu będzie się wiązać z koniecznością zamknięcia wyjazdu z Krzyszkowic na zakopiankę. Mieszkańcy będą mogli korzystać z objazdu połączonego z jezdnią prowadzącą w kierunku Krakowa – informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Żeby zapewnić możliwość przejazdu w obie strony zbudujemy na zakopiance dwie nawrotki, na północ (km 689+125, pozwoli na przejazd w kierunku Myślenic) i na południe (km 690+200, pozwoli zawrócić i zjechać na drogę do Krzyszkowic) od zamkniętego skrzyżowania – dodaje przedstawiciel GDDKiA.

We wtorek, 8 października 2024 roku,  zaczną się prace związane z budową obu nawrotek w pasie zieleni między jezdniami zakopianki. Na początku prac zostaną zdemontowane bariery ochronne. Jezdnie zostaną zwężone, ale utrzymany będzie ruch dwoma pasami w każdym kierunku. W środę lub czwartek zaczną się zasadnicze prace związane z budową nawrotek i wtedy na jezdni w kierunku Krakowa będzie dostępny tylko jeden, prawy pas. Prace związane z budową nawrotek potrwają do końca przyszłego tygodnia.

Nowy węzeł pozwoli na bezpieczny wjazd z Krzyszkowic na zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic. – Zapewnimy to dzięki budowie tunelu pod drogą krajową nr 7. Będzie w nim również chodnik dla pieszych. Kierowcy jadący z Krakowa do Krzyszkowic będą zjeżdżać z Zakopianki w prawo, a następnie przejeżdżać pod DK7. Dojadą wówczas nową drogą nieopodal agencji pocztowej do przebiegającej przez wieś drogi powiatowej, prowadzącej do Sieprawia. Tą samą trasą, tyle że w przeciwnym kierunku, będą poruszać się pojazdy jadące z Krzyszkowic w kierunku Myślenic – tłumaczy Kacper Michna. Ruch z Myślenic do Krzyszkowic i z Krzyszkowic w kierunku Krakowa będzie poprowadzony przebudowaną w pobliżu zakopianki drogą powiatową. – Poprawimy zjazd z DK7 i wjazd na nią, dzięki czemu będzie on bezpieczniejszy – zapewnia przedstawiciel GDDKiA.

W okolicy przyszłego węzła zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tysięcy samochodów. Te dane pochodzą z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021. Dzięki budowie węzła i likwidacji lewoskrętów zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu. W latach 2017-2021 doszło tutaj do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne.